Δυνατές συνεντεύξεις στο Drive & Travel της Πέμπτης 19 Ιανουαρίου

Του Δημήτρη Μπαλή

Μιλώντας από το Νταβός της Ελβετίας, στο Drive & Travel, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας, αναφέρθηκε στα τρέχοντα θέματα των αρμοδιοτήτων του.

Ξεκινώντας, επισήμανε ότι η παρουσία της Ελλάδας σε αυτό το οικονομικό φόρουμ είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς προβάλλονται όλες οι εξελίξεις στη χώρα μας, το επενδυτικό κύμα που υπάρχει, και οι αναπτυξιακές προοπτικές.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση στο πρώην εργοστάσιο της ΧΡΩΠΕΙ, όπου σε λίγες ημέρες θα γίνουν ανακοινώσεις για τη χρηματοδότηση του έργου με τις νεοφυείς επιχειρήσεις.

Επίσης, ο υφυπουργός μίλησε για την εναρκτήρια συνεδρίαση του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου της Ανώνυμης Εταιρείας «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων», το οποίο σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας της Elevate Greece Α.Ε.

Η αναβάθμιση της πλατφόρμας Elevate Greece και η μετεξέλιξή της σε εταιρεία του δημοσίου προορίζεται να οργανώσει ακόμα περισσότερο το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων. Εξελίσσεται δηλαδή σε μια μόνιμη, σύγχρονη και ευέλικτη δομή, μέσω της δημιουργίας ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων» και τον διακριτικό τίτλο Elevate Greece.

Σκοπός της, εκτός από τη διαχείριση και λειτουργία του Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων, είναι η ακόμα μεγαλύτερη δικτύωση των  νεοφυών επιχειρήσεων με την επιχειρηματική κοινότητα και την ελληνική βιομηχανία, η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων αυτών, η παρακολούθηση της πορείας τους στη βάση κρίσιμων δεικτών, η δημιουργία βάσης δεδομένων για την εύρεση εξειδικευμένων θέσεων εργασίας σε νεοφυείς επιχειρήσεις.

Επίσης, ο Χρίστος Δήμας, μίλησε για την απόφαση χρηματοδότησης για την διεξαγωγή Μεταφραστικής Έρευνας σε τεχνολογίες βιώσιμων υλικών που γίνεται σε συνεργασία με το Center for Bits and Atoms (CBA)του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (Massachusetts Institute of Technology) (MIT) και του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών (ΕΚΕΦΕ) «Δημόκριτος», με προϋπολογισμό 6.433.999,16 ευρώ από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Δημιουργείται ένα διεπιστημονικό εργαστήριο με παγκόσμιο αποτύπωμα στην προώθηση μεθόδων ψηφιακών διεργασιών, στο οποίο θα οικοδομηθούν υποδομές προηγμένων ψηφιακών κατασκευών και μετρολογίας προσβάσιμων από όλη την κοινότητα καινοτομίας της χώρας, που θα οδηγήσουν στην «δημοκρατικοποίηση» διεργασιών και αυτοματισμών για την κατασκευή επιστημονικών οργάνων και την ανάπτυξη φυσικών προϊόντων.

Ο στόχος της δράσης είναι η μεταφορά στην Ελλάδα τεχνογνωσίας από το MIT CBA, ενός μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού ιδρύματος που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας παγκοσμίως στον τομέα της προηγμένης μεταποίησης (Advanced Manufacturing) και συγκεκριμένα στην ψηφιακή κατασκευή (DigitalFabrication). Ειδικότερα, το CBA θα συμμετάσχει σε δραστηριότητες βασικής έρευνας, πειραματικής ανάπτυξης, στην κατασκευή πρωτοτύπων και στη μεταφορά τεχνολογίας, καθώς και σε προγράμματα προβολής για τη διερεύνηση και ενίσχυση του ευρύτερου κοινωνικού αντίκτυπου αυτής της εργασίας.

Το νεοσύστατο εργαστήριο στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» με τίτλο «SUPERLABS, Το Εργαστήριο Αυτόνομης Επιστήμης», θα αποτελέσει τον χώρο όπου θα υλοποιείται η εφαρμοσμένη έρευνα από νέους Έλληνες ερευνητές με την αξιοποίηση προηγμένου εξοπλισμού, αντίστοιχος του οποίου δεν υπάρχει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα.

Καταλήγοντας, ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης του Δήμου Κορινθίων  που θα αξιοποιήσει τον χώρο της περιφερειακής αγοράς Λεχαίου για την ανάπτυξη Πάρκου Βιοτεχνολογίας. Ηδη η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων ενέκρινε την επένδυση της Τheracell, ύψους 83 εκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική επένδυση στον τομέα της τεχνολογίας και της έρευνας της ιατρικής επιστήμης για την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής και πρωτοποριακών θεραπειών για τους Έλληνες ασθενείς.

Η επένδυση αφορά στην ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καινοτόμων θεραπειών, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί “το νέο σύνορο της Ιατρικής”. Αυτές είναι οι κυτταρικές & γονιδιακές θεραπείες, οι οποίες θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα σοβαρών και απειλητικών για τη ζωή παθήσεων (κυρίως αλλά όχι αποκλειστικά ογκολογικών), παρέχοντας νέες θεραπευτικές επιλογές.

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από 80% έως 95% ανάκαμψη, σε σχέση με το 2019, προβλέπει το 2023 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού.

Σύμφωνα με νέα στοιχεία του UNWTO, περισσότεροι από 900 εκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν διεθνώς το 2022 – διπλάσιος από τον αριθμό που καταγράφηκε το 2021, αν και εξακολουθεί να αποτελεί το 63% των επιπέδων πριν από την πανδημία. Κάθε περιοχή κατέγραψε αξιοσημείωτες αυξήσεις στον αριθμό των διεθνών τουριστών. Η Μέση Ανατολή γνώρισε την ισχυρότερη σχετική αύξηση καθώς οι αφίξεις ανήλθαν στο 83% των αριθμών πριν από την πανδημία. Η Ευρώπη έφτασε σχεδόν το 80% των επιπέδων προ της πανδημίας, καθώς υποδέχθηκε 585 εκατομμύρια αφίξεις το 2022. Η Αφρική και η Αμερική ανέκτησαν περίπου το 65% των επισκεπτών τους, ενώ η Ασία και ο Ειρηνικός έφτασαν μόνο το 23%, λόγω της ισχυρότερης πανδημίας (οι σχετικοί περιορισμοί άρχισαν να καταργούνται μόλις τους τελευταίους μήνες).

Ο UNWTO προβλέπει ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, ακόμη και όταν ο κλάδος αντιμετωπίζει οικονομικές, υγειονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις. Η πρόσφατη άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με τον COVID-19 στην Κίνα, τη μεγαλύτερη εξερχόμενη αγορά στον κόσμο το 2019, είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανάκαμψη του τουριστικού τομέα στην Ασία και τον Ειρηνικό και παγκοσμίως. Ταυτόχρονα, η ισχυρή ζήτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, υποστηριζόμενη από το ισχυρό δολάριο, θα συνεχίσει να ωφελεί τους προορισμούς στην περιοχή και όχι μόνο. Η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να απολαμβάνει ισχυρές ταξιδιωτικές ροές από τις ΗΠΑ, εν μέρει λόγω του ασθενέστερου ευρώ έναντι του δολαρίου.

Σημαντικές αυξήσεις στις διεθνείς τουριστικές εισπράξεις έχουν καταγραφεί στους περισσότερους προορισμούς, σε αρκετές περιπτώσεις υψηλότερες από την αύξηση των αφίξεων.

Αυστρία: Η Ελλάδα στην κορυφή των κρατήσεων για το 2023 – Aπό τον Μάρτιο απευθείας πτήσεις της Austrian Airlines σε 21 ελληνικούς προορισμούς.

 

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Intrakat: Πιλοτικό έργο για την κάλυψη σήματος κινητής τηλεφωνίας και πρόσβαση στο διαδίκτυο σε σήραγγες και σταθμούς της Γραμμής 2 της Αττικό Μετρό

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

VW

Στην πρεμιέρα του Icon car της VW, του ID. Buzz, αναφέρθηκε ο Κώστας Στάθης, μάνατζερ του αυτοκινήτου, για λογαριασμό της εισαγωγικής εταιρείας στην Ελλάδα.

Αρχικά σε 5θέσια έκδοση, καθώς θα κυκλοφορήσει αργότερα και με έξτρα δύο θέσεις στην τρίτη σειρά, το ID. Buzz, που ανήκει στην οικογένεια των αμιγώς ηλεκτρικών ID. της VW, ήρθε στην Ελλάδα και είναι άμεσα διαθέσιμο, με τιμές 66.500 ευρώ και στην έκδοση Plus 70.500 ευρώ (χωρίς την επιδότηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»), ενώ στο μοντέλο ισχύει δωρεάν service για επτά χρόνια.

Το ID. Buzz διαθέτει μεγάλους χώρους για τις καθημερινές δραστηριότητες και τα ταξίδια.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW (204 ίππων) καθιστά άμεσα διαθέσιμη τη μέγιστη ροπή των 310 Nm. Χάρη στην κίνηση στους πίσω τροχούς (όπως στο αυθεντικό T1 Bulli), το σύστημα διεύθυνσης είναι επίσης απαλλαγμένο από οποιαδήποτε επιρροή από το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η μπαταρία 77 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα) χαρίζει αυτονομία έως 425 χλμ.

Το ID. Buzz διαθέτει τα πιο πρόσφατα συστήματα και λογισμικό υποστήριξης οδηγού. Νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, είναι βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus.

Με στοιχεία ενός MPV, το ευρύχωρο ID. Buzz είναι εξίσου ιδανικά προσαρμοσμένο για τον ελεύθερο χρόνο όπως είναι για επαγγελματική χρήση.

Τιμές από 66.500 ευρώ.

 

VOLVO

Τεχνολογικές βελτιώσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo, XC40 Recharge και C40 Recharge, καθώς αυξήθηκε η αυτονομία αλλά και η ταχύτητα φόρτισης.

Και τα δύο μοντέλα προσφέρονται με τρία νέα συστήματα κίνησης. Τα δύο εφοδιάζουν εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα, ενώ το τρίτο αφορά μία αναβαθμισμένη τετρακίνητη έκδοση υψηλών επιδόσεων.

Η πρώτη επιλογή, με τη βασική αυτονομία, είναι ένας ηλεκτροκινητήρας (e-motor) μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 175 kW, αυξημένη κατά 3% σε σχέση με τον απερχόμενο ηλεκτροκινητήρα των 170 kW, που εφοδίαζε την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

 

 

Jaguar I-PACE

Αυτονομία έως 470 χλμ., ισχύς 400 hp, εκδόσεις R-Dynamic και στάνταρ σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Pivi Pro