Επίσημη έρευνα για το Autopilot της Tesla

Επίσημη έρευνα για το Autopilot της Tesla

H ομοσπονδιακή υπηρεσία των ΗΠΑ που είναι αρμόδια για την οδική ασφάλεια αρχίζει επίσημη έρευνα πάνω στο σύστημα «αυτόνομης οδήγησης» της Tesla, Autopilot.

H ΝHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ανέφερε πως αναλαμβάνει δράση μετά από 11 τροχαία με Tesla από το 2018, που περιελάμβαναν οχήματα εκτάκτου ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κλπ). Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως σημειώνεται, τα Tesla «έπεσαν κατευθείαν πάνω στα οχήματα των υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης».

Η έρευνα αφορά σε περίπου 765.000 Tesla που έχουν κατασκευαστεί από το 2014. Μεταξύ αυτών είναι τα Model Y, Model X, Model S και Model 3, σύμφωνα με τη NHTSA.

Όπως γράφει το BBC, η υπηρεσία ασχολείται κυρίως με αυτό που εκλαμβάνεται ως ανικανότητα των οχημάτων της Tesla να «διαχειριστούν» οχήματα που είναι σταματημένα στον δρόμο- ειδικά οχήματα εκτάκτου ανάγκης η παρουσία των οποίων σχετίζεται με ατυχήματα/ περιστατικά.

Η λίστα των περιπτώσεων περιλαμβάνει ένα συμβάν όπου ένα Tesla έπεσε στο πίσω μέρος ενός πυροσβεστικού, και άλλη μία όπου έπεσε πάνω σε ένα παρκαρισμένο όχημα της αστυνομίας. Η NHTSA ανακοίνωσε πως αρχίσει την προκαταρκτική της έρευνα πάνω στις τεχνολογίες και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση, την υποβοήθηση και την «επιβολή» αυτού που χαρακτηρίζεται ως εμπλοκή του οδηγού, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Autopilot.

Όπως υπογραμμίζεται, στα 11 περιστατικά που οδήγησαν στην έναρξη της έρευνας, ήταν ενεργά είτε το Autopilot είτε ένα σύστημα ονόματι Traffic Aware Cruise Control πριν λάβουν χώρα οι συγκρούσεις. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κατευθύνεται, επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα, ωστόσο έχει δεχτεί επικρίσεις ως παραπλανητική καθώς δεν οδηγεί αυτόματα το όχημα, και οι οδηγοί πρέπει να διατηρούν την προσοχή τους και τον έλεγχο.

Η Tesla έχει προωθήσει τη λειτουργία αυτή ως Autopilot, υποσχόμενη «πλήρως αυτόνομη οδήγηση» (full self-driving), διαθέσιμη ήδη σε κάποιους χρήστες σε beta έκδοση.

Χρήστες είχαν κάνει κατάχρηση του συστήματος στο παρελθόν, με διάφορα παραδείγματα να γίνονται γνωστά, όπως χρήση κινητού, μετάβαση στη θέση του συνοδηγού (χωρίς να μένει οδηγός στο τιμόνι) κ.α.

Στην ανακοίνωσή της NHTSA εκπρόσωπος της είπε πως «κανένα εμπορικά διαθέσιμο αυτοκίνητο σήμερα δεν είναι ικανό να κινείται αυτόνομα. Όλα τα διαθέσιμα οχήματα απαιτούν να έχει άνθρωπος τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.